Hur kan vi hjälpa dig??

Populära rubriker: fraktkostnaderna, returnerar, betalningsmetoder

Ordning

Hur skapar jag en egen personlig produkt?

Väldigt lätt! Designprocessen består av tre enkla steg. Du kan använda foto, logotyper eller text i din design. 1. Välj din produkt, 2. Ladda upp en bild, 3. Beställ. Om du fortfarande behöver inspiration kan du också använda en av våra designmallar. Ingen förtjänar ett tråkigt mobilskal!

Kan jag använda en bild med en transparent bakgrund?

Det kan du och vi rekommenderar det starkt. Vår Customizer stöder PNG-format bilder med transparent bakgrund.

Vilka bildformat kan jag använda och hur gör jag en egen bild?

Följande format stöds av vår Customizer: JPG, PNG och GIF (men uppenbarligen inte de rörliga GIF-filerna). Filer kan vara högst 6 MB. Ju högre upplösningen av bilden som laddas upp desto bättre slutresultatet och desto större ditt leende. Du kan skapa din design i förväg med hjälp av program som Adobe Photoshop eller gratis verktyg som Pixlr. Var noga med att spara din fil i de tidigare nämnda formaten. Tänk på att vi håller en 3 mm säkerhetsmarginal nära kanterna och kamerans öppning för att säkerställa att ingen av era bilder blir avskurna.

Kan jag använda bilder från internet?

Alla bilder med rätt format kan användas (JPG, PNG eller GIF). Var medveten om att bilder som tagits från internet och särskilt sociala medier, för exempel Facebook, oftas har en låg upplösning. Om du använder bilder som tagits från internet, kontrollera att upplösningen är tillräcklig för önskat slutresultat. Se till att du inte bryter mot upphovsrätts- eller äganderätt när du använder bilder som tagits från internet. Är du inte säker? Fråga bara fotografen för att bli säker.

Kan jag använda logotyper?

Alla bilder i rätt filformat (JPG, PNG eller GIF) kan användas. Det är viktigt att kontrollera copyright / varumärkesrättigheter när du laddar upp en logotyp. Logotypen måste antingen vara din egen eller så måste du ha tillstånd att använda den. Är du inte säker på om du äger upphovsrätten / varumärket? Vänligen kontakta logotypens skapare.

Vad krävs från min dator för att skapa en anpassad produkt?

Vår Customizer stöder följande webbläsare: Internet Explorer 9 (IE9) eller senare, Google Chrome, Firefox och Apple Safari. För att kunna använda uppladdningsfunktionen på mobila enheter måste versionen av IOS inte vara äldre än 6 för iPhone och iPad. All android-programvara är kompatibel.

Jag får ett felmeddelande när jag försöker skapa min beställning, varför fungerar det inte?

Om du har problem med att skapa din beställning på grund av ett fel eller om du inte kan ladda upp en bild och beställa din produkt, kolla följande:

- Uppfyller din webbläsare kraven? Vår Customizer stöder följande webbläsare: Internet Explorer 9 (IE9) eller senare, Google Chrome, Firefox och Apple Safari. För att kunna använda uppladdningsfunktionen på mobila enheter måste versionen av IOS inte vara äldre än 6 för iPhone och iPad. All android-programvara är kompatibel.

- Stämmer bilden som du försöker ladda upp till ett av följande format: JPG, PNG eller GIF?

- Överstiger bilden du försöker ladda upp den maximala tillåtna storleken på 6 MB? Om så är fallet kan du minska storleken och försöka igen.

- Är din internetanslutning stabil och av en anständig hastighet (5mbps+). Om du är osäker, flytta dig närmare din router eller använd en direkt kabelanslutning.

Kan jag skicka in en alternativ leveransadress?

Ja, du kommer att få möjlighet att skicka in en alternativ leveransadress vid utcheckningen.

Min beställning stötte på ett fel och min kundvagn är nu tom, kan ni fixa detta?

Om din beställning misslyckades att slutföras på grund av att du väntar för länge mellan skapande och inköp eller på grund av betalningsproblem, kan du enkelt hitta din beställning i din kontos kontrollpanel. Du kan slutföra din beställning genom att klicka på "Re-Order" i din orderöversikt.

Jag fick inget bekräftelsemail, var min beställning lyckad?

Var noga med att kolla din skräppost eller skräppostmapp. Om bekräftelsemailen inte finns i någon av dessa mappar och du fortfarande inte har fått ett e-postmeddelande från oss, var snäll och kontakta oss.

Kan jag avbryta eller göra ändringar i min order?

Tyvärr är det inte möjligt. Så snart beställningen har lagts, behandlas den omedelbart av produktionsanläggningen för att säkerställa snabb leverans. Detta är en automatiserad process och robotarna hatar att vara avbrutna. Skämt åt sidan, var noga med att du är nöjd med din design innan du checkar ut.

Hittade du inte vad du letar efter? Kontakta oss för direkt support

kontakta oss
FAQs

Hur skapar jag en egen personlig produkt?

Väldigt lätt! Designprocessen består av tre enkla steg. Du kan använda foto, logotyper eller text i din design. 1. Välj din produkt, 2. Ladda upp en bild, 3. Beställ. Om du fortfarande behöver inspiration kan du också använda en av våra designmallar. Ingen förtjänar ett tråkigt mobilskal!

Jag fick inget bekräftelsemail, var min beställning lyckad?

Var noga med att kolla din skräppost eller skräppostmapp. Om bekräftelsemailen inte finns i någon av dessa mappar och du fortfarande inte har fått ett e-postmeddelande från oss, var snäll och kontakta oss.

Kan jag avbryta eller göra ändringar i min order?

Tyvärr är det inte möjligt. Så snart beställningen har lagts, behandlas den omedelbart av produktionsanläggningen för att säkerställa snabb leverans. Detta är en automatiserad process och robotarna hatar att vara avbrutna. Skämt åt sidan, var noga med att du är nöjd med din design innan du checkar ut.

Var kan jag spåra min beställning?

Om du har valt en fraktmetod med en spårningslänk får du länken för att spåra din beställning via e-post. Du kan hitta den här länken i det e-postmeddelande med bekräftelse på leverans som du har fått från oss. När du klickar på den kommer du att omdirigeras till webbsidan för det transportföretag du valde.

Har min beställning en spårningslänk?

Detta beror på vilken fraktmetod som valts i kassan.
Om du har valt vår standardfraktmetod skickas din beställning utan spårning. Den här fraktmetoden tar lite längre tid men är också det mest ekonomiska alternativet. När det gäller standardfraktmetoden ber vi dig att tänka på att de datum som anges är en uppskattning, vilket innebär att beställningen kan komma fram några dagar före eller några dagar efter.
Om du väljer vår premium-, express- eller upphämtningsleveransmetod får du en spårningslänk så att du när som helst kan följa hur din beställning skickas. Tänk på att det kan ta några timmar innan spårningsinformationen uppdateras efter att din beställning har skickats.

När får jag min beställning?

Vi erbjuder olika leveransmetoder så att du kan välja om du vill ha en leverans med spårningslänk eller inte, samt hur länge du är villig att vänta på leveransen av din beställning.

Vad är skillnaden mellan garanterad och beräknat leverans?

Garanterat leveransdatum

Om du väljer en fraktmetod med garanterat leveransdatum ger vi dig en mer konkret tidsram för leverans av din beställning. Du kommer att få en spårningslänk för att följa hur din beställning skickas.

Beräknat leveransdatum

Om du väljer en fraktmetod med ett beräknat leveransdatum kommer vi att ge dig en ungefärlig leveranstid. Detta innebär att beställningen kan komma fram före eller efter den tidsram som anges i kassan. Det här alternativet innehåller ingen spårningslänk.

 

Vad är fraktkostnaderna och tiderna?

Följande priser inkluderar inte skatter
  • Express leverans (DHL)84,00 kr
  • Tracked leverans (Post Nord)60,00 kr
  • Standard leverans (Post Nord)28,00 kr

Allmänna helgdagar

Under svenska helgdagar och högsäsonger var god tillåt extra tid för beställning och leverans. På helgdagar kommer beställningar inte att behandlas av oss eller av våra operatörer. Beställningar som placerades dagen före semestern och på själva semestern kommer att skickas ut den första följande arbetsdagen.

Den 1 januari. - Nyår

5 april. - Påsk

27 april. - Kungadagen

13 maj. - Kristi himmelsfärdsdag

24 maj - pingst

December 25. & 26. - Juldagen